logo
Belépés
Rossmann mano

Rossmanó Babaprogram

A várandósságtól a baba 3 éves koráig.

ÍGY SEGÍTHETED MEGFELELŐ TÁPLÁLÁSSAL KISBABÁD IMMUNRENDSZERÉNEK MŰKÖDÉSÉT

Pocsolyába lépni, sárosnak lenni, faleveleket gyűjteni: egy kisgyermek számára ez mind hozzátartozik az őszhöz. 

Épp úgy, ahogyan a közösségbe kerüléssel együtt járó tipikus felső légúti fertőzések is. Nem védheted meg gyermekedet a hasonló, például köhögéssel, orrfolyással vagy torokfájással járó betegségektől, de megfelelő étrenddel immunrendszerét felkészítheted a kihívásokra. A fogantatástól 3 éves korig tartó első 1000 nap ráadásul nemcsak a védekezőképesség, hanem a felnőttkori egészség megalapozásáról is szól.

Késő ősztől jobban oda kell figyelni a D-vitamin pótlására

Természetesen egész évben indokolt a vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben gazdag, kiegyensúlyozott táplálkozás. Késő ősztől kora tavaszig azonban a megfelelő étrend az immunrendszer normális működését támogató D-vitamin pótlásához is jobban szükséges. Szervezetünk napsugárzás hatására képes előállítani ezt a vitamint, igaz, ehhez a csecsemőknek heti 30 perc napozás kellene.1 Még ha napozik is ennyit egy baba (a hosszan tartó, aktív napozás nem ajánlott), a D-vitamin képződését a naptej gátolja. Késő ősszel és télen pedig eleve nem lehetséges az egy szál pelenkában történő napoztatás.

Egy friss iparági kutatás szerint a magyar kisgyermekek közül sokan D-vitamin-hiánnyal küzdenek, az 1-3 éves korosztály 65%-a nem fogyaszt megfelelő mennyiséget ezen vitaminból.2 A felnőttek helyzete sem jobb: egy orvosi felmérésből kiderül, hogy tél végére a magyar felnőtt lakosság mintegy 95 százaléka D-vitamin-hiányos.1 Nem árt tudni, hogy azoknál, akik tartósan D-vitamin-hiányosak, nagyobb valószínűséggel lépnek fel légzőszervi megbetegedések és más, immunrendszerrel kapcsolatos problémák.3

A kisgyermek étrendjébe illeszthető D-vitamin-tartalmú ételek

Az, hogy milyen D-vitamin tartalmazó ételt fogyaszthat a baba, életkorától függ.

7 hónapos korában már kóstolhat májat, 8 hónapos korától tojássárgáját, 10 hónapos korától vörös húsokat, majd 1 éves kora felett halakat. A kiegyensúlyozott étrend részeként fogyasztva a kifejezetten az 1-3 éves korosztály igényeinek figyelembevételével kifejlesztett, napi 500 ml junior gyerekital is hozzájárulhat a D-vitamin-hiány megelőzéséhez.4

Tippek a kisdedek immunrendszerének megerősítésére, amikor közösségbe kerül a gyermek - Első 1000 nap (elso1000nap.hu)

 

További junior gyerekitalokról szóló cikkek