logo
Belépés
2021. május 31.

Továbbra is a Rossmann a legerősebb drogériamárka Magyarországon - A reprezentatív felmérés a magyar lakosság fogyasztók választási irányelveit vizsgálta

A NielsenIQ Shopper Trends szindikált kutatásából kiderült, hogy az előző két év után Magyarországon 2020-ban is a Rossmann volt a legnagyobb márkaérték indexszel rendelkező drogéria*. A tavaly októberben végzett reprezentatív felmérés átfogó betekintést nyújt az élelmiszer-kiskereskedelmi trendekbe – arra fókuszálva, hogy a fogyasztók mi alapján választják meg a vásárlás helyét.

A felmérés nem, életkor, régió, település-típus és végzettség szerint is egy országosan reprezentatív minta, amely a magyar lakosság fogyasztói magatartását vizsgálta. A kutatásban résztvevő 18-65 év közötti fogyasztók online interjúk keretében osztották meg a véleményüket. 

A Rossmann 2013 óta a legerősebb Store Equity Index (SEI) mutatóval rendelkező drogéria Magyarországon. A nagyon erősnek számító 3,8-as SEI mutatót az előnyös ajánlás, fizetési hajlandóság és az üzletért való utazási hajlandóság alapján számolták. A felmérés során ez az érték arra is rámutatott, hogy az alacsony jövedelemmel rendelkező, a 18-24 és 40-49 év közötti és a közép-, illetve délkelet-magyarországi vásárlók körében 2020-ban a korábbi évekhez képest is nőtt a márka népszerűsége.

Az elmúlt évhez képest a drogériában vásárlók öt legfontosabb választási irányelve nem változott. A fogyasztók számára továbbra is a legfontosabb, hogy tudják, hogy amit keresnek, azt könnyen és gyorsan megtalálják az adott üzletben, illetve, hogy a fő márkák mellett megbízható sajátmárkás alternatívák közül is válogathassanak. A kutatás fontos eredménye volt azonban, hogy ötödik helyről harmadik helyre ugrott az igény a folyamatos raktárkészlet iránt. Továbbra is a negyedik legfontosabb szempont a jó ajánlatok és promóciók és ötödik helyre csúszott a hűségprogramok fontossága.

Ezek mellett a felmérés arra is rámutatott, hogy az üzlet kiválasztásánál fontos a vásárlók számára a kényelmes megközelíthetőség, az ár-érték arány és a kiváló személyzet, ügyfélszolgálat is.

 

*A NielsenIQ semmilyen, az ügyfelei által megjelentetett, vállalati kutatási adatokra támaszkodó sajtókommunikációs állításért nem vállal felelősséget. Az esetleges reklámállítások a kommunikációt publikáló vállalat kizárólagos szellemi tulajdonát képezik.