logo
Belépés
    2021. május 31.

    Először publikált fenntarthatósági jelentést a Rossmann

    2020. április 22-én újabb mérföldkőhöz érkezett hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő FMCG vállalata, a Föld napja alkalmából első fenntarthatósági jelentését tette közzé a Rossmann Magyarország.

    A vállalat a jelentésben feltárja, hogy tevékenysége hogyan hat a környezetre, a társadalomra és a gazdaságra. A dokumentum a hazai Rossmann segítségnyújtási szándékának kinyilatkoztatása és számonkérhetőségének alapja. A jelentés publikálásának célja, hogy egységes képet mutasson arról, hogy a vállalat különböző területein hogyan jelenik meg a fenntarthatóság.

    A Rossmann számára kiemelt jelentőséggel bír a fenntartható gazdálkodás. A vállalat meggyőződése, hogy csak akkor tudja megvalósítani a környezeti és társadalmi fenntarthatóság minden elemét, ha hosszú távon sikeresen teljesít és így képes biztosítani az ehhez szükséges pénzügyi forrásokat.  Többek között a folyamatos pozitív üzletfejlődés, a működési hatékonyság és a vállalati folyamatok költséghatékony módon történő működtetése az eszköz ahhoz, hogy környezetkímélő módon gazdálkodhasson és a társadalmi kérdésekre is nagy hangsúlyt tudjon fektetni.

    A Rossmann számára fontos, hogy minél több vásárlója számára érthető és széleskörben elérhető formában beszéljen a fenntarthatóságról, ezért Stahl Judittal „Zölden élj!” címmel sorozatot indít a vállalat YouTube-csatornáján. A Rossmann másik fontos szakértője Tomaj Zsófia, a drogérialánc első fenntarthatósági jelentésének a szerzője és egyben a vállalat külsős fenntarthatósági tanácsadója.

    Néhány konkrétum és érdekesség a jelentésből:

    ·        A Rossmann sajátmárkás bioélelmiszer márkája, az enerBIO több mint száz termé­ke esetében nem használ kar­tondobozt, papír­címkét, visszazárható címkét, csomagolódobozt, belső tasakot. Ezzel a módszerrel a vállalat évente kereken 48 tonna csomagolóanyagot takarít meg. Önmagában az enerBIO lenmag kartoncsomagolás elhagyásával csaknem 16 tonna papír megtakarítását érte el.

    ·        A Rossmann sajátmárkás tisztítószer márkája, a Domol termékek kö­zül több mint 30 termék csomago­lása (flakon vagy kupak) teljes egészében újrahasznosított műanyagból készül. Ezzel évente 830 tonna új gyártású műanyagot takarít meg a drogérialánc.

    ·        A nők aránya a vállalaton belül 94,7%.

    ·        2018 óta 1 millió darabbal csökkent a nyomtatott példányban megjelent akciós újsá­g. Ezzel több mint 700 tonna papírt spórolt meg egy év alatt a Rossmann.

    ·        Az Online Drogériában egy külön kategória készült a tudatos vásárlók számára, ők olyan 19 termékjellemző alapján szűrhetnek, mint például szilikonmentes, mikroműanyag mentes, bio, vegán, parfüm mentes stb. https://shop.rossmann.hu/kategoria/vasarolj-tudatosan