Ugrás a fő tartalomra

Kedves Vásárlóink! Technikai problémák miatt egyes Rossmann+ funkciók nem elérhetőek (kuponközpontos kedvezmények, költési egyenleg) és jelenleg nem lehet rendeléseket leadni. Megértésüket köszönjük!

Expressz átvétellel akár 90 perc múlva kézhez kaphatod rendelésed az üzletben
25 000 Ft feletti rendelés esetén a szállítás ingyenes
Rossmann
2022. január 14.

Egyre zöldebb úton a Rossmann

A zöldebb jövő mellett tette le a voksát az egyik legnagyobb hazai drogérialánc, a Rossmann. A cég 2021 óta “Zölden élj!” Címmel készít YouTube sorozatot Stahl Judittal, amelyben az ismert műsorvezető különleges és érdekes vendégekkel beszélget a fenntarthatóságról, és olyan, a mindennapokban hasznosítható témákat dolgoz fel, mint például a termékeken lévő környezetvédelmi jelölések ismerete, a fenntarthatóság a szépségápolás vagy az élelmiszerek terén. A drogériahálózat támogatja a hazai törekvéseket, most egy környezetbarát fogkefét is beemelne a termékkínálatába, amelynek ötletgazdái egy zöld startupoknak rendezett verseny során nyerték el a cég támogatását. A Rossmann polcain egyébként egyre több környezetbarát, zöld termék kap helyet, a cég pedig elkötelezett a saját karbonlábnyomuk csökkentése mellett.

Főtámogatóként csatlakozott idén a Rossmann Magyarország a Startup Plastic Surgery programhoz. A Klímainnovációs Közösség által indított akcelerátor program olyan startupötletek megvalósulását segíti, amelyek megoldást nyújtanak a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra. A drogériahálózat ezen felül egy különdíjat is felajánlott, miszerint a kiválasztott startup termékét beemeli termékportfóliójába. A felajánlást végül a Skoonex csapata kapta, akik egy két elemből - újrahasznosított alumíniumváz és 100%-ban újrahasznosítható, cserélhető műanyagfej - álló, környezetbarát fogkefét terveztek.

„A Rossmann számára kiemelten fontos ügy a fenntarthatóság. Ezt mutatja többek közt a Startup Plastic Surgery-vel való együttműködésünk is. Hisszük, hogy a változás elindulásához néha elég egy jó ötlet, kitartás és egy támogató közeg. Ebben az egyenletben szeretnénk támogató közeg lenni olyan ambiciózus ötletgazdák számára, akik készek tenni a változásért.” – mondta Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.

A 2021-es év több szempontból is fontos a drogériahálózat számára fenntarthatóság terén. A Startup Plastic Surgery-vel való együttműködés mellett a vállalat felmérette karbonlábnyomát, melynek eredményeként 6500 MT Co2 lett megállapítva.

„Publikált adatok hiányában a drogériák piacán nehéz viszonyítani ezt a számot egyelőre, de összességében az mondható, hogy elektromosáram kibocsátásunk adja ennek jó részét. A tények ismeretével azonban nem állunk meg, azon dolgozunk, hogy szénlábnyomunk csökkentésére kitűzött céljainkat mielőbb elérjük.” – folytatta Flórián László.

A vállalat számára fontos mind a munkavállalók, mind a vásárlók edukációja. Létrehoztak egy ún. zöld könyvet, mely a fenntarthatóságot közérthetően magyarázza, valamint a Rossmannban kapható, olyan környezetbarát termékeket szedi össze, melyek remek alternatívaként szolgálhatnak a mindennapokban.

Fogyasztóit a Rossmann Youtube-csatornáján elérhető „Zölden élj!” sorozatokkal kívánja segíteni a drogériahálózat a tömérdek információ között való eligazodásban. Stahl Judit többek között bemutatja, milyen jelöléseket kell figyelnünk a termékeken, milyen fenntartható termékeket válasszunk akár szépségápolás, akár élelmiszerek terén és a legújabb epizódokban különleges vendégekkel beszélget, kinek, miért és mennyire fontos a fenntarthatóság.

A Rossmann Magyarország 2021-es évéről szóló fenntarthatósági összefoglaló itt tekinthető meg: