Rossmann Németország

  • 3000 üzlettel Európa szerte

    A kentaur jegyében

    A Dirk Rossmann GmbH a második legnagyobb drogéria üzletlánc Németországban, bevételét tekintve pedig az ország 10 legjelentősebb kiskereskedője közé sorolhatja magát. 2013-ban, összesen 3000 értékesítési ponttal (Németországban, Lengyelországban, Magyarországon, Csehországban, Albániában és Törökországban) a Rossmann-csoport 6,64 milliárdos bevételt tudhatott magáénak.

    A Rossmann egyedüli német kereskedőként, a világ 50 leggyorsabban növekvő kereskedelmi vállalatához tartozik. A Deloitte tanácsadócég „Global Powers of Retailing 2013“ összehasonlító elemzése alapján, a Rossmann vállalatnak két helyet is sikerült megszereznie: a 36. helyen, mint "A leggyorsabban növekvő kereskedők" valamint a 132. helyen, mint "A világ 250 legnagyobb kereskedői" között találhatjuk meg a céget. A tanulmány szerint a cég 2007 és 2012 közötti időszakban átlag 13, 5 %-os növekedést tudott elérni.

    A Dirk Rossmann GmbH egy magántulajdonban lévő vállalat, melynek többségi tulajdonosa a Rossmann család. A cég székhelye Burgwedel Hannover közelében. A családon kívül a cég 40%-a a világszerte jelentős A. S. Watson Group tulajdonában van.

    Dirk Roßmann,
    a Dirk Rossmann GmbH megalapítója, ügyvezető igazgató

    A Rossmann drogériák átlagos értékesítési területe 500m2 nagyságú, piros-fehér színvilágú, kívül-belül magas színvonalú, népszerű design megoldásokkal, hatékony klíma- és nagy intenzitású világítástechnikával, valamint szezonálisan változó kirakatrendezéssel jellemezhető. A piros betűs cégtábla O-betűjének emblémája az alapító és tulajdonos nevét is szimbolizáló, görög mitológia mesebeli lénye, a kentaur.

  • Négy évtizednyi vállalati történelem

    Emberek, ötletek és fejlődés

    A cég története 1972. március 17-én kezdődött, amikor az akkor 25 éves Dirk Roßmann megnyitotta első drogériáját Hannoverben, a " Kozmetikai cikkek piaca"-t. Ez volt a legelső önkiszolgáló jellegű drogéria Németországban, így Dirk Roßmannt azóta is a drogériák ezen koncepciójának kiötlőjeként és úttörőjeként tartják számon.

    1976-ban a Rossmann cég átteszi székhelyét Hannoverből Burgwedelbe. Az új központ irányítása alá már 20 Rossmann üzlet tartozik.

    1982-re, a cég 10. évfordulójára, Észak-Németországban már 100 értékesítési ponttal piacvezetői pozícióba tudott kerülni a Rossmann vállalat.

    1984-ben kezdték el a parfümök árusítását. A Rossmann cég a viszonteladási és kötött áras rendszerben is érvényesíteni tudta az elképzeléseit, így a magasabb minőséget képviselő illatmárkák esetében is az egyik legnagyobb bevételt termelő önkiszolgáló-kereskedéssé tudott válni.

    Hamarosan kinőtte magát és az 1980-as évekre már színvonalasabb, de kedvezményesebb árfekvésű "Drogéria és parfüméria diszkontüzlet"-té vált. A bővítés azóta is konzekvensen folytatódott.

    Az 1990-es években megkezdődik Dél-Németország "bekebelezése" is Türingia valamint Szász-Anhalt tartományokban megnyíló Rossmann drogériákkal.

    1993-ban megnyitják a lengyelországi Lodzban, valamint Magyarországon Debrecenben, az első kelet-európai Rossmann drogériákat.

    1997-ben ünnepli a vállalat a 25. évfordulóját. Németországban 444, míg Kelet-Európában 55 üzlettel büszkélkedhet a cég.

    A Babydream és a Sunozon termékekkel bevezetik az első sajátmárkás minőségi Rossmann termékeiket is a piacra. 1999 a Rossmann cég, az üzletág első vállalataként, belevág az internet kereskedelembe.

    2000 megnyitják az 500. németországi üzletüket. Ugyanebben az évben a Rewe-csoporttól átvesznek 90 üzletet.

    2002-ben üzembe helyezik az új logisztikai központot Landsbergben, Burgwedelben pedig egy újabb magas raktár építését kezdik meg.

    2003-ban átvesznek 72 üzletet a Tengelmann vállalattól, melyet 2005 májusában további 300 üzlet átvétele követ a délnyugati tartományban.

    2005-ben Frankfurt am Main-ban megnyitja a Rossmann vállalat az 1000. németországi üzletét.

    2008-ban felvásárolják a Schleswigholsteini Kloppenburg vállalat mintegy 160 drogériáját. Albániában megnyitják első üzletüket.

    2010-ben az 5. nemzetközi üzletük megnyitásával belépnek a Török piacra is.

    2011-ben beköltöznek az új, Großbrugwedeli Rossmann központba.

    2012-ben ünnepli a cég a 40. évfordulóját, majd a Schlecker csődjét követően 2. helyre kerül a piaci ranglistán. 90 Ihr Platz üzletet is megszereznek.

    2013-ban megnyitják Európa 3000. Rossmann üzletét Hannoverben.

  • Felelősségvállalás több területen

    Társadalmi felelősségvállalás

    A Rossmann cég nagy figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra mind a cégen belül, és azon kívül egyaránt. 40,000 embert foglalkoztat a vállalat manapság, ebből 26,000 embert Németországban. Nagy figyelmet kap az alkalmazottak képzése és továbbképzése is.

    A Lüneburger Heidén található saját oktatási központjukkal a "Waldhof"-fal, már az 1980-as években sikerült egy olyan helyet létrehozniuk, ahol a vállalat minden területéről érkező emberek találkozhatnak egymással. Még ma is aktívan használják ezt a létesítményt. Több mint 1000 fiatal szerez kereskedelmi, szakmai végzettséget a Rossmann-nál.

    A tanulók száma 2000 óta mintegy hatszorosára nőtt, akiknek több mint 80%-a végül a Rossmann-nál kap állást. Németország legkeresettebb iskoláinak listáján a Rossmann 2013-ban az 51. helyre tudta feltornázni magát.

    A Rossmann vállalat manapság a berlini Gyermekjogi Szervezet legjelentősebb partnere, 11.374 pénztáraknál kihelyezett adomány gyűjtőládájukkal az összes befolyó adomány több mint egyharmadát teszik ki. A 2013-as évben a Rossmann üzletekben összegyűjtött pénz összege elérte a 347,000 eurót.

    2009 óta a Rossmann támogatója az "Énekeljünk együtt!"kezdeményezésnek is, mely a (közös) éneklés életben tartását célozta meg. Alsó-Szászország, Berlin és Vesztfália is részt vett az elmúlt években a rendezvénysorozatban, melynek köszönhetően több mint 2000 iskola 200,000 diákja énekelt a több mint 100 koncerten. A dalos ünnepség 2014-ben is folytatódott, többek között a Saar- vidéken Hamburgban, amelyhez a Rossmann további 200,000 euróval járult hozzá.

  • A környezettudatosság

    A fejlődés alapozza meg a jövőt

    A Rossmann részt vesz olyan oktatási kampányokban is, amelyek a fenntarthatóság témáját célozzák meg. A 2013-as "Fákat ültetnek a diákok - fát minden gyermeknek!" kezdeményezésnek köszönhetően, országszerte 15,000 fát ültettek el a tanulók. 2011 óta pedig a vállalati energiagazdálkodás keretein belül, 2200 digitális villanyórát szereltettek be minden németországi drogériában, amelyekkel nem csak az össz. energiafogyasztást lehet átláthatóvá tenni, hanem külön a világításra, a légkondicionálásra és szellőztetésre használt energiamennyiséget is rögzíteni lehet.

    A mérőállomások saját fejlesztésű vállalati ellenőrzőrendszerébe való bekötése lehetővé tette az adatok elemzését és kiértékelését, így az üzletek közötti kiugró eltérések, ill. a túlzott fogyasztások azonnal láthatók. Ezekre az adatokra támaszkodva fejlesztik és dolgozzák ki a különböző energiafogyasztás csökkenését elősegítő terveiket. A fenntartható energiagazdálkodás ezen formájának köszönhetően a Rossmann méltán kapta meg a dena (Deutsche Energie-Agentur, sz.sz. Német Energiaügynökség) energiahatékonysági minősítését is.

    A céges járművek több mint 50%-át már felszerelték a legmodernebb "Blue-Motion" technológiával, amely bizonyos műszaki fejlesztéseknek köszönhetően gazdaságosabb üzemanyag fogyasztást és alacsonyabb káros anyag kibocsátást tesz lehetővé.

    De nem csak a személyautók terén jár élen a Rossmann. A logisztikával szorosan összefüggő tehergépkocsi parkja is jó példával szolgál, ugyanis a piac jelenleg legmodernebb gépkocsijai megfelelnek egyrészt az előírt káros anyag kibocsátási szabályoknak, valamint a jól megtervezett logisztikának köszönhetően, kevesebb kilométert futnak, jelentősen tovább csökkentve a CO2 kibocsátást.

  • Dinamikus fejlődés

    A fejlődés alapozza meg a jövőt

    A Rossmann drogériák forgalma és terjeszkedése az elmúlt években folyamatos fejlődést mutatott. 2013-ban, a 6,64 milliárd eurós bevételnek köszönhetően a Rossmann 11,6 %-os növekedést tudhatott magáénak. A németországi összbevétel 12%-ot nőtt, így elérve a 4,99 milliárd eurót. A külföldi bevétel (Lengyelország, Magyarország, Csehország, Albánia és Törökország) 10,7% -ot nőtt, így hozva 1,65 milliárd eurót a cégnek, ami a Rossmann bevételének egynegyedét teszi ki.

    A Rossmann-nak 2014 elején külföldön 1180 üzlete volt ( Lengyelországban 851, Magyarországon 184, Csehországban 116, Törökországban 27 és Albániában 6). Ezt a növekedési ütemet továbbra is szeretnék megtartani.

  • Választék

    Márkák, árukészlet és ajánlatok

    A Rossmann áruválasztéka nagy mértékben márkaorientált és a kínált árucsoportok mennyiségét tekintve is minden irányban eltér a piac többi résztvevőjétől. A nagyobb kereskedelmi egységeik áruválasztéka megközelítőleg 17.500 különböző árut ölel fel. Az áruválasztékot a mindenkori értékesítési terület nagysága, valamit az üzlet elhelyezkedése határozza meg.

    Már a kezdetektől fogva olyan neves és jelentős cégekkel állnak kapcsolatban, mint a Beiersdorf, Colgate, Palmolive, GlaxoSmithKline, Henkel, Hipp, Johnson & Johnson, Klosterfrau, Unilever, L’Oréal, Milupa, Nestlé és a Procter &Gamble. Igen jelentős a kozmetikai szerek választéka, amelyben nagy hangsúlyt kapnak a testápolási, hajápolási, babaápolási és az egészségügyi cikkek. Ezen felül a Rossmann különleges ajánlatokkal és akciókkal, vásárlói programmal, fotó-szolgáltatással, valamit egy meglehetősen átfogó bio élelmiszer választékkal és borokkal is vonzza a vásárlóit. A parfümériák között 200 ismert márka közül lehet választani, amelyeket minőségüknek megfelelően prezentálnak a vásárlók számára.

  • A siker kulcsa

    A Rossmann minőség

    Az elmúlt évek sikereinek egyik kulcsát a Rossmann sajátmárkás minőségi termékei jelentik. 1997-ben vezette be a cég az első sajátmárkás termékeit, a Babydream, a Facelle, a Sunozon és a Winston termékcsaládokat. Ezek a sajátmárkás termékek semmiben sem maradnak el a piac többi hasonló termékétől, ugyanakkor a piacvezető márkákhoz képest 30-50 %-al olcsóbban érhetők el.

    Jelenleg 36 márkát találhatunk a kínálatukban, amely 4200 különböző árucikket ölel fel. A Rossmann rendelkezik tehát a sajátmárkák területén a legszélesebb választékkal egész Németországban.

    Kezdetektől fogva nagy hangsúlyt fektettek a minőségre, így állandó minőségellenőrzésnek vetik alá az összes Rossmann sajátmárkás terméket, így biztosítva a folyamatos kiváló minőséget. Az elmúlt 10 év során az Ökotest valamint a Stiftung Warentest 360 alkalommal adta ki a "nagyon jó" és "jó" minősítést a Rossmann saját termékeire. Ennél jobb bizonyíték a Rossmann-stratégia sikerére nem is kell.

    Minőségi összehasonlításokban a Rossmann termékek gyakran sokkal jobb minősítést érnek el, mint oly sok népszerű márka a piacon.

    A legismertebb Rossmann sajátmárkás minőségi termékek az "Isana" (bőr, haj és testápolók), a "domol" (tisztítószerek) valamint az "alouette" (papírtörlő, konyhai törölköző és WC papír). A "Rival de Loop“ kozmetikai szerek, melyeket Németország legjobb minőségű kozmetikai családjaként tartják számon a kozmetikai termékek piacán.

    A környezettudatos termékpolitikájának köszönhetően a Rossmann sajátmárkás, Alterra és enerBiO termékei elnyerték a "Greenbrand 2013" díjat is. A természeti erőforrások megőrzése, megóvása és az azok fenntartása iránti elkötelezettség alapvetően hozzájárultak ehhez. Egy 3 lépcsős vizsgálati eljárás során olyan tényezőket értékelnek ki, mint az energiafogyasztás, szállítmányozás, káros anyag kibocsátás, erőforrások megőrzése, vízfogyasztás, csomagolás, nyersanyagok kinyerése.

    Az Alterra és az enerBiO sikeresen meggyőzték a zsűrit arról, hogy olyan "zöld Márkák" termékeiről van szó, amelyek a lakosság figyelmét a környezetvédelem és az egészséges életmód felé irányítják. Több mint 170 termékéhez használ az Alterra márka kiváló minőségű bio alapanyagot és bőrbarát összetevőket. Ez a természetes anyagokra hangsúlyt fektető termékcsalád teljességgel lemondott az állatkísérletekről is. Az Alterra márka szinte minden terméke rendelkezik a NATURE-minősítéssel, melynek alapelve, hogy a natúrkozmetikumoknak a lehető legtöbb természetes összetevőt kell tartalmazniuk.

    Az enerBiO 350 termékével olyan választékot kínál, amely teljes mértékben megfelel az EU bio élelmiszerekre vonatkozó irányelveinek. A termékeken egyértelmű jelölések segítik a vegetáriánusokat és az allergiásokat is.

    A sajáttermékek a csomagolásukkal is felhívták magukra a figyelmet. Az összes dobozon ott található az FSC minősítés a "Mix" jelzéssel együtt. Ez annyit jelent, hogy a csomagoláshoz felhasznált faanyag kizárólag ellenőrzött termelőtől származik vagy pedig újrahasznosítással készült. A hajtogatott dobozok 80%-ánál ezt az eljárási irányt célozták meg. Más ismert minőséget jelölő minősítések, mint a Bio-Siegel, a Blaue Engel, az FSC, PEFC vagy a Vegan-Blume is erősítik a vásárlók ezen termékekbe vetett hitét.

    A Babydream bio-minősítésű termékeivel (tejek, pépek, gyümölcslevek), az enerBiO fair-trade termékeivel, valamint a saját Laudatio kávé termékeivel a Rossmann-nak sikerült saját, innovatív termékötletekkel előrukkolnia, ráadásul pont a legérzékenyebb területeket érintve. A kiváló minőségnek valamint a jelentős árelőnynek köszönhetően a Rossmann sajátmárkás termékei szinte mágnesként vonzzák a vásárlókat, ezzel garantálva a vásárlói hűséget és a Rossmann drogériák töretlen sikerét a jövőre nézve is.